ISO 18295

De internationale norm voor contact centers.

ISO 18295 implementeren
met MnP Solutions

Met de interpretatie én implementatie van de ISO 18295 norm, helpt MnP Solutions Contact Centers op weg naar een volgende stap in de kwaliteit van de dienstverlening.

De ISO 18295 is er specifiek voor Contact Centers en biedt richtlijnen voor het optimaal inrichten van customer centric processen.

De implementatie zorgt voor kwalitatief hoogstaand klantcontact, meer klanttevredenheid, meer efficiency in het proces én meer medewerkerbetrokkenheid.

Contact Centers in het bezit van een ISO 18295 certificaat laten opdrachtgevers én diens klanten zien continu bezig te zijn met het leveren van het best mogelijke klantcontact.

Ja, ik wil ook
ISO 18295 implementeren!

Veelgestelde vragen

  • De norm laat zich het beste omschrijven als een kwaliteitsmanagement standaard, specifiek voor contact centers. Denk aan ISO 9001 norm, maar dan op het gebied van processen gericht op het uitvoeren van klantcontact.

  • Dat kan vrij kort: ISO 18295 is er voor alle contact centers die:

    • aan de groeiende vraag naar certificering vanuit opdrachtgevers willen voldoen

    • willen aantonen dat processen en procedures zijn ingericht op een optimale klantbeleving

  • Een ISO 18295 implementatie met MnP Solutions als partner biedt de volgende voordelen:

    • Een pragmatisch plan van aanpak. Wij zorgen dat stakeholders weten wat er wanneer en van wie verwacht wordt in de organisatie.

    • Oog voor jouw organisatie. Samen bepalen we de acties die specifiek van toepassing zijn op de bedrijfspraktijk in jouw organisatie.

    • Geen zorgen over de implementatie. Wij bewaken de planning, de taken én nemen organisaties aan de hand mee richting de uiteindelijke audit.

    • Nuchter, helder en duidelijk. Wij vertalen de norm naar jouw specifieke situatie en helpen met de juiste interpretaties én acties om te kunnen voldoen aan de norm. Geen juridisch jargon, maar duidelijke begrijpelijke taal.

    • Een interne audit. Voordat de afrondende audit komt, verzorgen wij een intensieve interne audit. De audit maakt helder wat de laatste verbeterpunten zijn om de externe audit positief af te ronden.