27 februari, 2011 · Rene Plasman Meetbare Samenwerking

Louis Ebbeling Over Molenaar&Plasman SolutionsHertel over Molenaar&Plasman Solutions

 

Louis Ebbeling
Vestigingsmanager
Hertel

“De heldere KPI’s en Dashboards hebben geleid tot inzicht en verbetering in de prestatie van ons proces, die van onze klanten en de interactie tussen deze processen.”

Verbetering van een samenwerking, begint met het juiste inzicht in de samenwerking. Dit inzicht wordt daadwerkelijk bruikbaar inzicht, als het meetbaar, controleerbaar en feitelijk is gemaakt. Inzicht gebaseerd op onderbuikgevoelens leidt voornamelijk tot discussies over incidenten en uitschieters. Omdat het wenselijker is om een samenwerking goed te beoordelen en deze hiermee constructief te verbeteren zijn kritische prestatie indicatoren (KPI’s) gericht op het samenwerken een effectief middel.

De afgelopen maanden heeft Molenaar&Plasman Solutions enkele organisaties ondersteund bij een dergelijk “KPI project”. De samenwerking tussen Hertel en het Afval Energie Bedrijf (AEB) in Amsterdam en de samenwerking van Hertel en BIS (verenigd in HESP) met NUON worden nu kwantitatief beoordeeld. Door geschikte KPI’s overzichtelijk te maken in bruikbare dashboards is het mogelijk de diverse onderhoudswerkzaamheden meetbaar en beoordeelbaar te maken.

Zoals de naam al vermoedt, produceert de AEB naast herbruikbare materialen uit afval, net als NUON duurzame energie. Beide organisaties hebben hiervoor hun eigen centrales. In deze centrales staan grote ketels en vaten, liggen kilometers leidingen, onderbroken door pompen en afsluiters. Om energie- en warmteverspilling te voorkomen worden deze leidingen, ketels en vaten geïsoleerd met een dikke laag wol. De centrales worden onderhouden, waarvoor steigerbouwers, isolatiemonteurs, lassers, fitters en andere monteurs nodig zijn. Door dergelijke onderhoudsmedewerkers veilig, efficiënt en kwalitatief goed in te zetten, verzorgt Hertel bij AEB de steigerbouw en HESP bij NUON de steigerbouw, isolatie en het saneren van schadelijke vezels.

Een goed en efficiënt onderhoud van de centrales maakt het mogelijk om de bewoners van Groot Amsterdam stabiel van elektriciteit te voorzien. Een goede samenwerking tussen de energiebedrijven en de aannemers is hiervoor dus van essentieel belang. Net als een goede en constructieve beoordeling van deze samenwerking.

Louis Ebbeling: “De prettige samenwerking met Molenaar&Plasman Solutions heeft geleid tot de geschikte KPI’s en overzichtelijke Dashboards. Deze ondersteunen ons in het nemen van beslissingen en het verder verbeteren van de samenwerking met onze klanten. Kortweg mag gezegd worden dat de heldere KPI’s en Dashboards hebben geleid tot inzicht en verbetering in de prestatie van ons proces, die van onze klanten en de interactie tussen deze processen.”

Productie van Ivisueel 2014.